it's a beautiful day



27 maj, worldMSday. http://www.worldmsday.org/
Idag får man väl säga är en lite speciell dag för oss ms-pepople. Forskningen behöver nog allt stöd de kan få för att komma fram till något vettigt snart, typ ett botemedel eller bromsmedicin i tablettform som inte finns än :)
Jag tycker att det är bra att det ändå finns någon sådan här dag som faktiskt kanske kan få människor att öppna ögonen och förstå lite mer om vad MS faktiskt är. Jag menar, många tror att man måste vara gammal, funktionshindrad eller rullstolsbunden för att ha en sådan sjukdom som MS. Men belive me, vi är precis som vanligt folk (tro det eller ej, hah) förutom att vi  har något vi ofrivilligt blir påverkade av och måste ta hänsyn till trots att vi inte vill.
Nu är det ungefär 2,5 år sedan jag fick veta att denna usla sjukdom var något som skulle följa mig genom hela livet som en jävla objuden gäst och vart är jag idag? 20 år gammal och är mitt i en utbildning till sjuksköterska ironiskt nog. Men visst känns det härligt, att ha den känslan av att jag ska då tamefan göra det jag vill med mitt liv trots att det ibland blir lite svårare än vad man tänkt sig. Men ställer min objudne gäst till det för mig på ett orimligt sätt så tror jag nog att han ska få en fetspark i arslet!

♥ tjipp! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0