summertime

Nu har sommaren börjat på riktigt för mig. Igårkväll så var jag, Simon, mamma och morbror först och åt middag hos mormor. Sedan bar det iväg den ca 50m långa promenaden det innebär att gå till familjen Persson där bad, båtåkning och vattenskidor gjorde vår kväll så jäkla värd!

Jag provade för första gången i livet att åka vattenskidor och trots att jag faktiskt inte klarade att ta mig upp så får jag väl vara nöjd med min insats. Jag var tydligen väldigt nära men när jag lyckades i princip spräcka mig själv och sträcka varenda muskel i mitt vänsterben så gav jag faktiskt upp.(men inte för alltid, snart måste jag fan prova igen) Så istället för att vara missnöjd över att jag inte tog mig upp på skidorna så får jag väl vara nöjd med att inte hela benet flög av i samband med min garaterat ganska tjusiga splitt jag gjorde. Vänsterbenet ville alltså inte riktigt dit jag hade tänkt så nu när benet beslutade sig för att sticka iväg åt motsatt håll som resten av kroppen så får jag väl själv gå runt som en halt stackare som idag hos mormor faktiskt blev nöjd över att hon har kvar handikappstången bredvid toalettstolen sedan morfar levde. haha :)
Enligt min personliga blivande sjukgymnast är det förresten 90% återfallsrisk på en sådan sträckning.


På tal om honom så kom ju självklart han upp på vattenskidorna på första försöket och Ida kom upp på andra. Som tröst fick jag istället åka massa båt med Erik, vilket var ett godkänt plåster på såren :)
Efter massa sommarmys och kvällsfika så bar det iväg hemåt och sova och idag iväg till Spöland igen, DET är sommar! :)

♥ Hejs! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0