inlägg om hela tjocka släkten

Ikväll har vi firat födelsedag på Storgatan. Som alltid på födelsedagskalas så var det kanontrevligt. Men det är det såklart alltid när man har med tjocka släkten att göra. Jag tycker att jag har en väldigt speciell släkt och jag räknar dem som familj allihopa. Dels så är det  förstås släkten på mammas sida med mormor, morbror, ingift moster, moster, hennes gubbe, kusiner med respektive och kusinbarn men även min ingifta mosters släkt som alltså blir min kusins kusiner, deras respektive, föräldrar och mor/farmor. Det är alltså ett stort härligt gäng och det är på det sättet alltid fullt hus vid högtidsdagar men även bara för att säga hej en stund, få lite sällskap och mätta fikatarmen som skriker efter nåt gott.  Så något jag tycker är fantastist kul är att alla ses ofta och det är inte alls ovanligt att man går till morbror för att hälsa på och vips så kan man vara typ tio pers som är där samtidigt. Skitkul, så jag skulle tro att kafferäkningen blir hög för husfolket ;)

På tal om släkt så har det idag blivit bestämt att jag med sällskap av min kära kusin ska sjunga/spela på lilla Amandas dop i slutet av September.
Jag sjöng även på Robbes dop med moster som pianist så denna gång blir det lite ombyte när det blir Maria och jag som  ska framföra något fint! (får vi hoppas :P)







Klockan är nu mycket men jag tror rent utav att jag ska sätta mig vid tvn med  Simon en stund innan ögonlocken kommer att trilla igen! :)

♥Hejs och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0